A megfélemlítés jelenségének egyik gyakori, és egyben sajnálatos velejárója, hogy a tanár, akihez a megfélemlített diák segítségért fordul, nem tesz semmit, vagy szemet huny a jelenség felett, mivel vagy a diákélet természetes jelenségének tekinti a megfélemlítést, vagy úgy érzi, hogy nem tud semmit sem tenni, ugyanis rendelkezik kellő ismerettel és a szükséges eszközökkel a helyzet hatékony orvoslására. Azonban vannak olyan tanárok is, akik ha szembesülnek a szemük előtt zajló megfélemlítéssel, felveszik a harcot ellene. Ezen tanárok egyikével, Janet Millerrel, foglalkozott az Upworthy videója.
Miller saját visszaemlékezése szerint egykor tapasztalta diákként, hogy milyen az, amikor hiába fordul segítségért tanáraihoz: Miller diákkorában osztálytársai csúfolódásának célkeresztjébe került, különböző gúnyneveket kapva, mivel szerintük nem öltözött elég nőiesen. Miller legalább négy tanárhoz fordult segítségért, eredménytelenül. Csupán az egyikük helyezte át Miller székét egy másik padhoz, azonban a diáklány még így is hallotta a kuncogást. Végül Miller önbecsülése csökkent, és depresszióba zuhant. A tanári egyenválasz Miller segítségkérésére az volt, hogy a diáktársai megnehezítik az életét mert ő más mint ők, valamint ne vegye mindezt a szívére.
Miller már tanárként egy továbbképzésen találkozott egy statisztikával, amelyből kiderült, hogy Miller iskolájának tankerületében a transznemű diákok esetében fordulhatnak elő a legnagyobb valószínűséggel öngyilkossági kísérletek. Ekkor úgy érezte, hogy ezt meg kell osztania kollégáival. Felállt az asztalra, és a kollégáinak leszögezte, hogy minden szobában lévő személy feladata, hogy biztosítsa a biztonságot és a biztonságos környezetet nem csupán a heteroszexuális tanulóknak, hanem minden diáknak. Miller leszögezte, hogy ebből fakadóan minden alkalommal, amikor nem gondoskodnak a biztonságról, mulasztást követnek el a munkájukban. Thomas Grover iskolaigazgató kijelentette, hogy Miller előadása nagy hatással volt rájuk, ezért amikor a tanárnő javasolta egy szervezet, a Gay Straight Alliance létrehozását az iskolában, támogatták a kezdeményezést. A végül létrejött szervezetről a benne részt vállaló diákok és Natalie Eberhard igazgatóhelyettes elismerően nyilatkozott.
Miller példája mutatja, hogy tanárként fel lehet és fel kell lépni az iskolai megfélemlítés mindennemű formája ellen. Sajnos hazánkban még ma is az a leggyakoribb tanári hozzáállás, amellyel Miller még gyermekként találkozott. Azonban mára már van lehetőség a tanárok felkészítésére a megfélemlítés elleni hatékonyabb fellépésre, ugyanis a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kidolgozta az első magyarországi megfélemlítés elleni programot.