Rólunk

A Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány célja a megfélemlítés megelőzése, orvoslása és megszüntetése az iskolában, otthon, a munkahelyen, a kapcsolatokban és a közéletben. A szervezett és átfogó megfélemlítés elleni program első eleme az iskolai- és a cyber megfélemlítésre összpontosít.

Friss topikok

Amikor az iskola a megfélemlítés áldozatát tekinti a probléma forrásának

2015.06.10. 08:53 | Megfélemlítés Ellen | Szólj hozzá!

Címkék: The Independent

A The Independent hosszú és részletes írást közölt egy megfélemlítése (bullying) átesett gyermek édesapjának tollából, aki saját és főképp gyermeke példáján tapasztalta meg, hogy milyen az, amikor az iskola szándékosan nem kezeli a megfélemlítés problémáját, hanem a megfélemlített és családja ellen lép fel különböző eszközökkel. 

A szerző gyermeke lelkileg súlyosan megsérült a mintegy 20 hónapon keresztül az élet valamennyi területén zajló megfélemlítés során. A cikkíró szerint mindez elkerülhetetlen következménye volt a megfélemlítés kultúrájának, amely a kérdéses croydoni fiúiskolát jellemezte. „Az iskola nem ösztönözte aktívan, azonban egyfajta intézményesített passzivitás révén elkülönítették az áldozatot, gyengének feltüntetve őt, és lehetővé tették a megfélemlítés folytatódását” – állapította meg az elkeseredett édesapa, kiemelve, hogy ismétlődően figyelmeztette az intézményt a problémára.

A szerző felidézte, hogy az első megfélemlítés légkörében eltöltött év után ki akarta venni a z érintett iskolából a gyermekét, azonban az ellenezte lépést, amelyet státusza megbélyegzéseként értelmezett. Ezért a gyermeke, megtépázott méltóságát összeszedve még egy évig kitartott. Ezt segítette egyfajta hamis béke is a tanulói közösségben, ugyanis átalakultak a baráti társaságok, és új csoportok jöttek létre. Azonban a megfélemlítés újrakezdődött.

A szülő ismételten jelezte a problémát az iskola felé, amely egy kidolgozott magatartási kódexszel rendelkezett a megfélemlítések esetére. Azonban úgy tűnik, hogy az intézmény munkatársai nem olvasták saját dokumentumukat. Ugyanis például míg a kódexben két napos válaszadást ígértek, a valóságban több mint egy hétbe telt, amíg reagáltak a felvetett problémákra.

A szerző szülőként ismételten panaszkodott az iskola felé, azonban az intézmény egy idő után úgy reagált, hogy számos szülői panasza lehetetlenné teszi a fia oktatását. Az iskola több területen is megdöbbentően reagált. Például amikor a megfélemlítők ellen alkalmazott büntetésekről érdeklődött, az iskola adatvédelmi okokra hivatkozva semmit sem közölt. A szülő számára egy idő után úgy tűnt, hogy egyáltalán nem is volt semmilyen büntetés a megfélemlítők irányában. Az iskola ehelyett a megfélemlített gyermekre kezdett panaszkodni, kifogásolva a fiú pontosságát és iskolai munkájának színvonalát. A gyermeket, akinek nem nyújtottak védelmet a megfélemlítéstől, elkezdték büntetni, míg az ellene lezajló, megfélemlítést célzó támadások büntetlenül maradtak. Hiába tette fel a kérdést az iskolának a szülő, hogy miért vár el a pontosságot egy olyan fiútól, akit a megfélemlítőktől sem védenek meg, az intézmény nem reagált. Az apa számára egy idő után összeállt a kép: minden egyes büntetés mellé pontok társultak. Amennyiben ezekből egy év alatt 12 összejött, akkor felkérhették a tanulót az iskolaváltásra. A szerző szerint úgy tűnik, hogy az iskola a megfélemlítettől akart megválni, mivel könnyebb az áldozattól megszabadulni, mint a megfélemlítőktől. A szülő szerint a megfélemlítés áldozatát iskolája „puhányként”, a szüleit pedig „bajkeverőkként” elszigetelte, és az egész problémát el akarta tussolni.

A megfélemlített gyermek végül egy másik iskolába került, amelyben a tanárok látják, hogy a megtört fiú megérdemli a segítséget. „Nem kellett volna két évet egy olyan iskolával való harccal töltenem, amely úgy tűnik, hogy végül a megfélemlítők oldalára állt” – állapította meg a The Independent cikkének szerzője.

A The Independent cikkében szereplő iskola minden egyes létező hibát elkövethetett, amelyet egy oktatási intézmény a megfélemlítés esetén elkövethet. Az iskola tettét súlyosbítja, hogy rendelkeztek a megfélemlítéses esetekre vonatkozó magatartási kódexszel, amelyet azonban a cikk szerint maguk sem tartottak be. Sőt, intézményi lépéseikkel, vélhetően hanyagságból, a megfélemlítők pozícióját erősítették.

#

Csatlakozzon a facebook oldalunkhoz a facebook.com/megfelemlites

Kövessen a twitteren @ megfelemlites

Tekintse meg az iskolai- és a cyber megfélemlítéssel kapcsolatos tanácsokat és programjainkat a megfelemlites.hu weboldalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://megfelemlites.blog.hu/api/trackback/id/tr797530986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.