Rólunk

A Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány célja a megfélemlítés megelőzése, orvoslása és megszüntetése az iskolában, otthon, a munkahelyen, a kapcsolatokban és a közéletben. A szervezett és átfogó megfélemlítés elleni program első eleme az iskolai- és a cyber megfélemlítésre összpontosít.

Friss topikok

Amikor az iskola hibázik - iskolai megfélemlítés

2014.09.08. 08:43 | Megfélemlítés Ellen | 1 komment

Címkék: Independent iskolai megfélemlítés

ig.teacher.jpgAz Independent szeptember elején a megfélemlítés jelenségének helytelen értelmezésével foglalkozott, egy érintett gyermek édesapjának cikkén keresztül. Az édesapa levelében felhívta a figyelmet a megfélemlítés egyik legsúlyosabb intézményi félrekezelésének egyik módjára, amikor az iskola a megfélemlítettet helyezi a hibás fél pozíciójába, mintegy legitimizálva a megfélemlítést.„A probléma a megfélemlítéssel nem csupán a léte, hanem tapasztalataim szerint az is, hogy a jelentése az iskolának vagy más szülőnek kontraproduktív” – szögezte le az édesapa, felhívva arra a figyelmet, hogy az iskola nem megvédi a megfélemlítés áldozatát, hanem elszigeteli. Vagyis, az iskola szerint a probléma nem a megfélemlítőkkel, hanem a megfélemlítettel van, akinek nehéz barátokat találnia és beilleszkednie. Az elkeseredett szülő levele szerint a gyermekét megalázó, bántalmazó és meglopó gyermekek voltak a „normálisak” az iskola szempontjából, míg a sértett gyermek volt a „furcsa”. Amikor a szülő tiltakozott a fokozódó megfélemlítési kultúra ellen, az intézmény hajthatatlan volt, és afelé terelték a szót, hogy hogyan segíthetnének az áldozatnak a „beilleszkedésben”.

Az elkeseredett apa szerint gyermeke iskolája eltolja a felelősséget: szerintük a gyermeket azért félemlítik meg, mert nem illeszkedett be, és nem pedig a megfélemlítés miatt vált képtelenné a beilleszkedésre. Az iskolák viselkedésükkel csak megerősítik a megfélemlítőkben annak érzését, hogy tevékenységüket az oktatási intézményében hallgatólagosan támogatják.

A szülő cikkében felhívta a figyelmet a megfélemlítés hosszabb távú hatásaira is: az Oxford Open Learning Trust felmérése során a válaszadók 65 százaléka jelezte, hogy gyermekkori megfélemlítése hatott felnőttkori önbizalmára. Továbbá 36 százalék közölte, hogy a megfélemlítés hatással volt a barátkozási képességeire is, valamint a megkérdezettek 27 százaléka valószínűsítette, hogy a megfélemlítés hatással volt a mentális egészségére is. Mindezen túlmenően, a megfélemlítés tanulmányi hatással is jár: a megfélemlítés áldozatai csupán 26 százalékos eséllyel szerzik meg a legjobb jegyeket a GCSE-vizsgán (a magyar érettségihez hasonló közoktatási vizsga), míg a megfélemlítés nélkül felnőtteknél 41 százalék ugyanez az arány.

A Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány Megfélemlítés Elleni Programjának egyik alapeleme az új iskolai irányelvek és házirendek bevezetése, tréning, monitoring és szükség esetén a felelősségre vonás.

#

Csatlakozzon a facebook oldalunkhoz a facebook.com/megfelemlites

Kövessen a twitteren @ megfelemlites

Tekintse meg az iskolai- és a cyber megfélemlítéssel kapcsolatos tanácsokat és programjainkat a megfelemlites.hu weboldalon.

A bejegyzés trackback címe:

http://megfelemlites.blog.hu/api/trackback/id/tr266679605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nanesz · http://kibogozom.blogter.hu/archive 2015.01.02. 22:08:20

A mediátorokkal is végezhető lenne ez a tevékenység, miért nem terveznek velük közösen cselekedni?